Translate

torsdag 8. november 2012

Vinballongen min

Så fant jeg den endelig. Har lurt veldig på hvor den var blitt av, for jeg visste at det sto en slik en eller annen plass. I går kveld var jeg i fjøsen, som forøvrig ikke inneholder dyr men alt mulig annet. 

Der skulle jeg holde på med et annet prosjekt, som dere heller får se mere av i morgen og vips, så sto den der, ensom og forlatt inne i en bås. Helt nedstøvet og veldig skitten, både på innsiden og utsiden. Skulle nesten hatt et førbilde på den, så hadde dere visst hvor mye vasking som måtte til for at den skulle bli slik den er nå.

Heldigvis påtok min kjære seg arbeidet og nå er den gulle ren.

Her følger rett og slett et bilderas av vinballongen, slik jeg har valgt å dekorere den.



 Hadde i utgangspunktet lyst på en sjøgrønn vinballong men syns denne var vel så fin.

 Lysene har jeg klippet løs fra en gammel juletrelampe som et prøveforsøk. Bildet lagde jeg i dag. Sprayet en gammel ramme og satte inn utskriften.





Jeg synes at det lille fuglehuset var prikken over Ien på de flotte grenene jeg kjøpte hos Blomsterdesign på Stokmarknes i dag. 

Ser at gulvet kunne vært vasket før jeg tok bildene men pytt pytt, det er jo ikke tid for fredagsvasken enda. 

Hva syns dere ? Vi er iallefall veldig fornøyd med resultatet.


Ha en fortsatt fin kveld, så kommer jeg tilbake snart med litt mere bloggestoff.




8 kommentarer:

  1. Så flott det ble med lyset nedi :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for koselig kommentar :) Ja, det ble nesten julestemning av det lyset :)

      Slett
  2. Åååå, heldige du:) den vinballongen var bare så fin;) rå stilig med rammen, lysene og trollkvistene oppi:);)
    Er vist inn med slike tror jeg;) ser dem i nesten alle blader for tida;):)
    Ønsker deg en fin dag videre wanja;):)
    Klem fra Linn:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det, Linn :) Jøss, så tidlig du er oppe da !
      På kremmerhuset får man iallefall kjøpt disse "vasene" for rundt 400 kr, alt etter størrelsen, mener jeg ;)

      Ha en kjempefin dag og en god helg !

      Klem fra meg

      Slett
  3. det ble kjempestilig med de lysene oppi vinballongen, har en som er ganske møkkete jeg og, men hva vasket dere den med??

    Jorunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra at du synes det var stilig :) Den ble først vasket med zalo og satt til tørk over natten men da var det enda en stripe øverst som ikke gikk bort. Så vasket vi den inne i dusjen med glansmiddel og oppvasktablett til oppvaskmaskinen. Den ble renere men var tvunget å ta ut lysene til slutt. Det gjorde jeg faktisk i dag. Den øverste stipen sitter bom fast og nå vurderer jeg å spraymale den delen med gull, så kommer nok lysene tilbake igjen ;)

      Likte det jo også kjempegodt !

      Ha en fin søndag

      Wanja

      Slett
  4. Takk for tipset, det fungerte... jeg tok først varmt vann og krystallsoda og deretter varmt vann og og god dose oppvaskmaskin pulver..

    - skinnende ren, nå mangler bare lys :-)
    Jorunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra at det funket :) Ser fram til å se resultatet !

      Wanja

      Slett